Осіннє загострення в психіатрії: чому і у кого воно виникає?

За статистикою, близько 40% населення страждають від загострення тих чи інших захворювань, і психіатричні розлади не виняток. Наприклад, шизофренія та інші неврози при зміні сезону можуть лише посилюватися, тим самим доставляючи багато незручностей хворому. Осінні загострення виникають в середині сезону. Вони супроводжуються різким загостренням психічного розладу, що призводить до госпіталізації пацієнта.

Хто схильний?

Осіннє загострення в психіатрії: чому і у кого воно виникає?

Найчастіше страждають від психіатричних розладів особи, які мають нестійку психіку. Такі люди більш емоційні і сильно реагують на зміну погодних умов. У сонячний день хочеться посміхатися, так як в організмі відбувається вироблення серотоніну. А при погіршенні погоди настрій згасає, і самопочуття людини погіршується.

Більшість людей, які схильні до депресій і психозів, стають небезпечними не тільки для себе, але і оточуючих. У групі ризику також знаходяться особи, які зловживають алкогольними напоями, так як вони можуть спровокувати загострення шизофренії і викликати появу галюцинацій.

Наприклад, розпізнати початок психозу можна за такими ознаками:

• пацієнт починає мало спати;

• вечорами він приходить в збуджений стан і починає багато рухатися, навіть в межах квартири;

• мова стає незв'язною;

• емоції нелогічні.

Далі формується марення і людина швидко починає впадати в ірраціональний світ.

Причини виникнення

Фахівці поділяють причини виникнення психіатричних розладів на ендогенні та екзогенні. До числа перших відносять:

• генетичну схильність організму. Результати численних досліджень в цій області свідчать про те, що деякі психіатричні захворювання можуть передаватися у спадок. Є навіть таке поняття-коефіцієнт спадкового ризику. Чим він вищий, тим більша ймовірність, що дитина успадкує недуга батьків. Також ризик прояву захворювання залежить від ступеня споріднення (найвищий від батьків до дитини) і від кількості хворих родичів (обоє батьків або тільки один);

• порушення, які виникають при внутрішньоутробному розвитку плода. Як відомо, даний період є найважливішим у розвитку всіх органів і систем людини. Стрес, який перенесла мати або наявність у неї інфекційних захворювань можуть також спровокувати порушення. Результати епідеміологічних досліджень свідчать про те, що внутрішньоутробна інфекція може бути головним фактором у розвитку психіатричних розладів у майбутньої дитини;

• захворювання, які впливають на стан головного мозку або порушення гормонального фону.

До екзогенних причин можна віднести:

• небезпечні умови роботи (взаємодія з шкідливими речовинами);

• шкідливі звички (алкоголізм, куріння, наркоманія та ін.);

• всілякі травми черепа;

• інфекційні захворювання (менінгіт або енцефаліт);

• радіаційне опромінення;

• сильний стрес та інше.

Прояв

Психіатричні захворювання не обмежуються шизофренією. Сюди також відносяться неврози, депресії, панічні атаки, психози, біполярні розлади та інше. І не завжди в момент обстеження лікар відразу ж може виявити у пацієнта проблеми зі здоров'ям. Деякі захворювання такого роду виникають під впливом стресових ситуацій.

Багато хто з нас постійно взаємодіють з людьми, і навіть не підозрюють, наскільки вони психічно нездорові. Однак існують деякі ознаки, які свідчать про наявність у людини психічних розладів або про настання періоду загострення таких захворювань:

• постійні скандали в сім'ї і рукоприкладство;

• думки про суїцид і небажання жити;

• людина різко змінює свої погляди на навколишній світ. Це також проявляється і в спілкуванні з близькими людьми, наприклад, через гнів або агресію;

• поведінка стає неадекватною, проте людині зовсім не здається, що вона поводиться неправильно;

• спостерігається різка зміна настрою.

Методи лікування

Серед основних етапів лікування психіатричних захворювань виділяють: фармакотерапію, психотерапію, реабілітацію і підтримуючу терапію. Однак не всі вітчизняні клініки мають у своєму розпорядженні такi можливостi, і пацієнтам потрібно звертатися в різні заклади. А це все вимагає часу і несе загрозу для хворого і оточуючих.

Зарубіжні клініки найбільш затребувані, так як відразу можуть надати комплексний підхід до лікування психіатричних захворювань, в тому числі і їх загострень. З пацієнтами одночасно працюють психіатр, терапевт, ендокринолог та інші фахівці.

Наприклад, в Ізраїлі лікування проводиться із застосуванням передових технологій і препаратів. Як показує практика, зарубіжні фахівці в області психіатрії рідко практикують немедикаментозні методи лікування пацієнтів. За кордоном часто застосовується когнітивно-поведінкова терапія, яка спрямована на поліпшення психічного стану пацієнта.

В Ізраїлі використовують препарати з мінімальними побічними ефектами, тим самим не перетворюючи пацієнтів в безвольних осiб. А психологічна допомога ніколи не зводиться лише до біологічного лікування.

Вам потрібна консультація з приводу психічних захворювань? Зв'яжіться з нами, ми обов'язково допоможемо!